søndag, februar 22, 2009

Gud vet hvor du er og hva du har gjort, og han elsker deg.

Gud ser deg.

Dette sto på veggen til en bekjent av meg en kveld jeg var på besøk til brettspill en gang. Vedkommede sa at "alle" tok den på feil måte, og ja, undertegnede tok den også på feil måte. Gud står ikke med pekefingern og sier "jeg ser deg", men uungåelig nok ser Han oss.

Gud ser alt.

Gud er nidkjær og sjalu i sin kjærlighet til oss, og hater intenst det som står mellom oss og Ham. Om mac'en din står mellom deg og Gud, kan du banne på at Gud hater mac'en din intenst, uansett hva en eller annen kvasi-sympatisk og subtilt mobbende mac-reklame sier.

Jeg har tegnet deg i mine hender,
du er alltid for mine øyne
- Gud
Samme hva vi sier eller gjør, så iaktar Gud oss, og Han velger å elske oss så høyt at Han sender sin sønn i døden for oss, til tross for at han vet at vi kommer til å svikte Han gang på gang - for Han ser oss jo.

Han velger å utøse sin vrede, sitt hat mot vår ulydighet, på sin egen sønn selv om Han vet hvem vi er.

Så Gud, hva vil du med ditt folk? Hva vil du med de som tar imot Jesu' blod og vender seg om til deg? Hva ville du oppnå med korset?

Oss.

Han ville nå oss. Han ville ha fellesskap med oss.

Han ville nå meg.

Dette er min bønn i kveld: Herre, vis meg dine veier, så jeg kan lære deg å kjenne og finne nåde hos deg.



Sumle.

1 kommentar:

  1. å finne nåde.
    - det e en fin setning.
    men en enda finere erfaring.

    SvarSlett