torsdag, august 27, 2009

Spørsmål besvart med spørsmål.

Jeg oppdager ofte i min tid med Gud at Gud svarer mine spørsmål med spørsmål. Jeg stilles ofte på valg utifra et spørsmål som stilles tilbake som tvinger motivene og prioriteringene mine frem.

Dette er Gud. Han spør.

På samme måte fungerer Gud i måten vi samtaler med vår neste. Når Gud er med i samtalen besvares spørsmål med spørsmål. Påstander blir overflødige. Vi spør, Han spør. Vi prøver oss frem, Gud prøver oss.

Gud spør alltid, men svarer vi alltid? Når vi søker svar fra Gud, søker Gud svar fra oss, og vårt svar på Guds spørsmål blir svaret vi leter etter.

Skitt.

Jeg aner ikke hva jeg snakker om, men jeg er inne på noe.

Derfor: Søk Gud med stor frimodighet, og tørr å still Gud spørsmål, ja, tørr å svar på Guds spørsmål.

Hva sier jeg? Hva sier Guds ord? Hvem har rett? Jeg omvender meg.

Let's take things one step forward
- Sumle

1 kommentar: